تکذیب برگشت ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات ورزش و جوانان البرز
تکذیب برگشت ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات ورزش و جوانان البرز
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در واکنش به انتشار خبری مبنی بر عدم جذب ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات ورزشی استان و برگشت خوردن این اعتبارات گفت: در حال حاضر ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال بازگشت است که برای جذب آن رایزنی کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، بهزاد فروغی، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در واکنش به انتشار خبری مبنی بر عدم جذب ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات ورزشی استان و برگشت خوردن این اعتبارات مطرح کرد: در سال گذشته اعتبارات ورزشی البرز از ۲۷ میلیارد تومان به ۱۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت که بیش از ۹۰ درصد این اعتبار جذب پروژه‌های ورزشی استان شد.

وی با اشاره به خبر بازگشت ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی ورزش البرز به خزانه‌داری کل کشور گفت: این عدد درست نیست، این اداره کل در سال مالی گذشته بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی برای پروژه‌های ورزشی استان صرف کرده و بر اساس آخرین آمار ذیحسابی در حال حاضر مبلغ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تملک دارایی در حال بازگشت به خزانه داری کل کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در پاسخ به اینکه چرا ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جذب اعتبارات این اداره کل نشد؟ توضیح داد: به دلیل پیش بینی غلط هزینه کرد از طرف دفتر فنی و مهندسی وقت اداره کل امکان جذب این اعتبار وجود نداشت؛ از طرفی ما از صدور صورت وضعیت‌های صوری جهت حفظ بیت المال جلوگیری کردیم.

فروغی افزود: این موضوع طی نامه‌ای به رئیس مجمع نمایندگان استان البرز اطلاع داده شده که از دیوان محاسبات کل کشور زمان برای جذب این اعتبار داده شده تا این اعتبارات صرف بودجه‌های عمرانی ورزش استان البرز شود. پس از برگشت به خزانه و اخذ تأییدیه درآمد برگشتی و تایید صورت‌ها در سامانه صورت‌های مالی سناما، اقدام به درخواست برگشت اعتبار از خزانه داری کل کشور می شود که به سر جمع اعتبارات ورزش استان برگشت بخورد.

به گفته وی، با توجه به درخواست‌ها و مکاتبات مکرر، اولین نامه در اردیبهشت سال جاری از سایر ادارات کل استان‌ها به وزارت ورزش مبنی بر جابجایی اعتبار و تخصیص پروژه‌های ملی که امکان تامین زمین بدون معارض حقوقی برای آنها میسر نبود، مجوز دیر هنگام این جابجایی در ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور صادر شد که امکان جذب صددرصدی تخصیص از سوی این اداره کل را گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در پایان بیان کرد: امیدوارم با حمایت مسئولین استان و خزانه‌داری کل کشور شاهد بازگشت این اعتبار به ورزش استان البرز باشیم تا بتوانیم این مبلغ را صرف پروژه های عمرانی این حوزه کنیم.

انتهای پیام/