طرح قاضی مدرسه در مدارس البرز اجرا می‌شود
طرح قاضی مدرسه در مدارس البرز اجرا می‌شود
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز از اجرای طرح قاضی مدرسه در مدارس این استان خبر داد و گفت: این طرح باید در چهار گروه دانش‌آموزان، اولیا، مدیران و مربیان اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، فرید نجف نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز امروز در نشست هم‌اندیشی اجرای طرح قاضی مدرسه در مدارس استان مطرح کرد: آموزش دادن به دانش‌آموزان در مورد مفاهیم حقوقی در درک بهتر حقوق، تکالیف و وظایف به آن‌ها کمک می‌کند و می‌تواند تاثیر قابل توجهی در یادگیری مهارت‌های ارتباطی، تفکر منطقی و تحلیلی، حل مسئله و مسائل مرتبط با آنها داشته باشد.

وی با بیان اینکه با آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان در حوزه حقوق فردی و جمعی، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش ضریب پیشگیری از جرائم و ناهنجاری‌ها خواهیم بود، عنوان کرد: طرح قاضی مدرسه باید در چهار گروه دانش‌آموزان، اولیا، مدیران و مربیان اجرا شود. باز اجتماعی کردن دانش آموزان آسیب دیده و هنجارشکن و بازگشت آنان به جامعه و تسری عدالت ترمیمی بر عدالت تنبیهی در جرائم مرتبط با دانش‌آموزان از جمله اهداف این طرح است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، تقویت مهارت‌های ارتباطی، تاب آوری و حل مسئله در دانش آموزان را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد و اجرای موفق طرح قاضی مدرسه را نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌ تمام نهادهای ذیربط دانست و ابراز امیدواری کرد که ضمن آشنایی قضات با فضای مدارس و روحیات قشر جوان و نوجوان جهت صدور آرای متناسب، ارتباط مطلوبی بین دانش‌آموزان و دستگاه قضایی استان برقرار شود.

انتهای پیام/