برخی مدیران شهرداری به صورت ذهنی زمان تکمیل پروژه ها را اعلام می کنند
برخی مدیران شهرداری به صورت ذهنی زمان تکمیل پروژه ها را اعلام می کنند
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: برخی مدیران شهرداری در ارائه برنامه زمان بندی و مدیریت پروژه، دقت کافی را ندارند و ظاهراً بدون لحاظ موارد فنی و به صورت ذهنی زمان تکمیل و افتتاح پروژه ها را اعلام می کنند.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، حسین مهاجری، عضو شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور یکصد و هشتاد و دومین جلسه رسمی شورای شهر کرج مطرح کرد: در خصوص اجرای پروژه های عمرانی، برخی مدیران شهرداری در ارائه برنامه زمان بندی و مدیریت پروژه، دقت کافی را ندارند و ظاهراً بدون لحاظ موارد فنی و به صورت ذهنی زمان تکمیل و افتتاح پروژه ها را اعلام می کنند.

وی افزود: غالباً زمان ارائه شده با واقعیت فاصله زیادی دارد. زمان بندی اجرا و اتمام پروژه های اصلی و اولویت دار شهر به شورای اسلامی شهر کرج اعلام شود تا شورای شهر بتواند سیاستگذاری در تعریف و به نتیجه رسیدن پروژه های عمرانی را در دستور کار خود قرار دهد. تاخیر در تکمیل پروژه ها خسارات متعددی از جمله تعدیل های متعلقه به پروژه ها وارد می کند که این موضوع باعث گران شدن پروژه ها می شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: حتی در برخی موارد که مدت زمان زیادی از عقد قرارداد می گذرد، به میزان صورت وضعیت ها، تعدیل نیز به پروژه تعلق می گیرد، لذا تعدیل، مسئله ای جدی و مهم است. موضوع دیگری که از جمله خسارات ناشی از تاخیر پروژه ها به شمار می رود، هزینه های اجتماعی است که باری بر دوش مدیریت شهری می شود؛ این مسائل موجب نارضایتی مردم از مدیریت شهری خواهد شد.

مهاجری مطرح کرد: علاوه بر این، تاخیر در اجرای پروژه ها تعادل بودجه سنواتی را به هم می ریزد و این مسئله دومینو وار باعث تاخیر در آغاز پروژه های آینده می شود زیرا گران شدن هر پروژه موجب توقف پروژه های آتی خواهد شد. علل مختلفی در تاخیر در پروژه ها دخیل هستند که از آن جمله می توان به تاخیر در پرداخت ها، معارضات ملکی و تاسیساتی و ضعف فنی و مالی پیمانکار اشاره کرد.

وی ضعف در طراحی قراردادها و برآورد انجام کار را از دیگر علل تاخیر در پروژه ها دانست و با تاکید بر ضرورت انجام اقدام جدی جهت رفع این مشکل از سوی مدیریت شهری خطاب به شهردار گفت: ضروری است تا دو هفته آینده نسبت به ارائه زمان بندی اجرا و اتمام پروژه های اصلی و اولویت دار شهر، به شورای شهر، اقدام عاجل شود تا شورا بتواند سیاستگذاری در تعریف و به نتیجه رسیدن پروژه های عمرانی را در دستورکار قرار دهد.

انتهای پیام/