کلمات، گلوله های دیپلماسی جهانی/ برخی مسئولین مراقب کلمات خود نیستند
کلمات، گلوله های دیپلماسی جهانی/ برخی مسئولین مراقب کلمات خود نیستند
امام جمعه چهارباغ گفت: در دیپلماسی جهانی، گلوله‌ها، کلمات هستند و می‌توانند دشمن یا خودی را مورد هدف قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی، امام جمعه چهارباغ امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تاکید بر اینکه مسئولین مراقب باشند دچار اشرافیت نشوند، چرا که در آن صورت به بیت‌المال چنگ خواهند زد، گفت: کسی که به دلیل قدرت و نفوذ خود، حق دیگران را تصاحب می‌کند، آرام آرام به جایی می‌رسد که به لقمه حرام عادت کند.

وی با بیان اینکه مسئولی که در ابتدای ورود به مسئولیت خود، زندگی متوسطی دارد و زمان خروج از همان مسئولیت، میلیاردها تومان سرمایه جمع کرده است، مطابق فرمایش امیرالمومنین، باید مدیریتش را بررسی کرد، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ما در برابر دشمن تا دندان مسلح، دفاع کردیم، دفاعی که از دین ریشه می‌گرفت و جهاد فی‌سبیل‌الله و انجام فرمان خدا بود.

امام جمعه چهارباغ ادامه داد: دشمن در جنگ تحمیلی تصور می‌کرد ظرف چند روز پایتخت کشور ما را تصرف می‌کند، اما با سدی از رزمندگان با غیرت و با شرافت مواجه شد و عقب نشست. اکنون هم دشمن و مبارزه هست و نیاز به ایثارگر داریم، اما فرق مبارزه امروز با آن روزها، این است که آن‌ روزها، هجوم بود و امروز «نفوذ» است.

حجت الاسلام والمسلمین دربانی بیان کرد: دشمن در جنگ تحمیلی آشکارا روبه‌روی ما ایستاد و امروز در حال «نفوذ» در ذهن جوانان ما درباره جنگ است و همین امر موجب شد فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با ایثارگران درباره چرایی جنگ باشد؛ مراقب فکر جوانان باشید که دچار شک و شبهه نشوند.

امام جمعه چهارباغ با بیان اینکه اگر در دوران کنونی هم مانند زمان دفاع مقدس، شانه به شانه‌ یکدیگر بایستیم، نظام، پیشرفت صعودی بسیار سریع‌تری خواهد داشت، به تشابه شرایط فعلی جبهه مقاومت در فلسطین و لبنان با دفاع مقدس، اشاره و بیان کرد: سرانجام، پیروزی با جبهه حق است. در دیپلماسی جهانی، گلوله‌ها، کلمات هستند و می‌توانند دشمن یا خودی را مورد هدف قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: برخی مسئولین مراقب کلمات خود نیستند، اولین برداشت از جمله «اگر رژیم غاصب سلاح خود را بر زمین بگذارد، ما هم کنار می‌گذاریم» یعنی ما این رژیم منحوس را قبول داریم، در حالی‌که ما هیچگاه رژیم جعلی را قبول نداشته و نخواهیم داشت و باید نابود شود، آن‌ها با ماهیت جمهوری اسلامی دشمنی دارند.

امام جمعه چهارباغ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع انتزاع بخشی از شهرستان چهارباغ، مطرح کرد: نماینده مردم شهرستان در مجلس و فرماندار، این مسئله را با جدیت دنبال می‌کنند و نماینده مردم شهرستان در چهارباغ تاکید کرده است که هرگز اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

انتهای پیام/