نرخ رشد سالمندی در البرز بالاتر از متوسط کشوری است/ بهره مندی بیش از ۲ هزار سالمند از خدمات بهزیستی
نرخ رشد سالمندی در البرز بالاتر از متوسط کشوری است/ بهره مندی بیش از ۲ هزار سالمند از خدمات بهزیستی
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ۳۰۰ هزار سالمند در البرز زندگی می کنند و نرخ رشد سالمندی در این استان بالاتر از متوسط کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به نامگذاری ۹ مهر به نام روز جهانی سالمندان گفت: امسال از ۷ تا ۱۳ مهر ماه از سوی سازمان بهزیستی کشور، هفته سالمندان با شعار «سالمندی فعال، فردایی برای همه» انتخاب شده است.

وی مطرح کرد: در این راستا پویش مردمی با شعار حالمان خوب است در جهت فرهنگسازی و تکریم سالمندان راه اندازی شده است. ۳۰۰ هزار سالمند در استان البرز زندگی می کنند و نرخ رشد سالمندی در این استان بالاتر از متوسط کشوری است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به خدمت رسانی ۱۹ مرکز خدمات توانبخشی به یک هزار و ۴۰۷ سالمند در البرز به صورت شبانه روزی افزود: در این مراکز خدمات توانبخشی، توانپزشکی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، مددکاری، روانشناسی، مراقبتی، پرستاری، پزشکی و طرح‌های توانمندسازی ارائه می شود.

محمدی فلاح بیان کرد: ۱۵۹ سالمند در دو مرکز روزانه آموزشی سالمندان و ۱۳۰ سالمند در دو مرکز خدمات در منزل، خدمات دریافت می کنند. در مجموع دو هزار سالمند از خدمات توانبخشی، آموزشی و حمایتی و توانمندسازی بهزیستی در استان البرز بهره مند می شوند.

وی گفت: ۱۳۴ سالمند مجهول الهویه با دستور مقام قضایی در مراکز بهزیستی مقیم هستند که به صورت رایگان و با هزینه بهزیستی نگهداری می شوند. بر اساس سند ملی سالمندی اهدافی همچون تکریم و منزلت سالمندان، دسترسی به خدمات، آموزش سالمندان، افزایش توانمندی، سبک زندگی سالم و دسترسی به انواع بیمه ها پیش بینی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: مناسب سازی محیط زندگی، ارائه تجهیزات کمکی از جمله تخت، تشک مواج، ویلچر و واکر، تامین کمک هزینه خرید لوازم بهداشتی، خدمات ویزیت و مراقبت در منزل و پرداخت حق پرستاری به افراد سالمند دارای معلولیت از دیگر حمایت های بهزیستی است.

انتهای پیام/