انجام بیش از ۱۷ هزار بازرسی از صنوف البرز/ ۲۲۱ پرونده کالای قاچاق تشکیل شد
انجام بیش از ۱۷ هزار بازرسی از صنوف البرز/ ۲۲۱ پرونده کالای قاچاق تشکیل شد
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن تجارت استان البرز از انجام 17 هزار و 540 مورد بازرسی از صنوف، واحدهای تولیدی و خدماتی استان طی 6 ماه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، کوروش مرادی، معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن تجارت استان البرز از انجام ۱۷ هزار و ۵۴۰ مورد بازرسی از صنوف، واحدهای تولیدی و خدماتی استان طی ۶ ماه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: در این مدت برای ۴ هزار و ۴۲۲ واحد متخلف پرونده تشکیل و به مراجع رسیدگی کننده ارجاع شده است.

وی عنوان کرد: ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در این مدت، بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان بوده که بیش از ۲۲۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. همچنین در نیمه اول امسال، ۲۲۱ پرونده کالای قاچاق به ارزش ۱۴۳ میلیارد تومان تشکیل شده که بیشترین مکشوفات در این حوزه مربوط به انواع کالاهای دخانی است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن تجارت استان البرز با بیان اینکه در طول ۶ ماه گذشته بیشترین تخلفات صنفی محرز شده در بخش مواد خوراکی، لوازم یدکی، دخانیات و پوشاک بوده است، از تداوم اجرای طرح نظارتی ویژه «آغاز سال تحصیلی» تا پایان مهر ماه در البرز خبر داد و افزود: بازرسان بر اقلام اساسی و ضروری آغاز سال تحصیلی از جمله پوشاک و لوازم التحریر و… نظارت ویژه دارند.

مرادی بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری ۳ هزار و ۸۰۰ گشت مشترک بازرسی متشکل از بازرسان اداره کل صمت، جهاد کشاورزی، اصناف و تعزیرات حکومتی صورت گرفته و با متخلفان در حوزه های گرانفروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و … برخورد شده است. طبق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی درج قیمت برای تمامی اقلام کالایی و نصب نرخنامه اجباری است.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم رعایت این موضوع، واحد مشمول برخورد قانونی و ارجاع پرونده به مرجع رسیدگی کننده می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از ۱۳ هزار گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ واصل و از این تعداد ۱۲ هزار مورد در سامانه و به صورت تلفنی و بیش از یک هزار مورد آن به صورت کتبی دریافت و به تمامی شکایات رسیدگی شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن تجارت استان البرز خاطرنشان کرد: در برخورد با گرانفروشی و عدم رعایت قوانین صنفی هیچ مماشاتی صورت نخواهد گرفت و از همه شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش دهند.

انتهای پیام/