رهاسازی سگ ها در سطح شهر به معضل زیست محیطی تبدیل شده است
رهاسازی سگ ها در سطح شهر به معضل زیست محیطی تبدیل شده است
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: برخی شهروندان با نگهداری سگ در منزل و سپس رهاسازی آن در سطح شهر به دلیل هزینه بالای نگهداری، معضل زیست محیطی ایجاد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری طنین البرز، سید مرتضی اعتصامی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: برخی شهروندان با نگهداری سگ در منزل و سپس رهاسازی آن در سطح شهر به دلیل هزینه بالای نگهداری، معضل زیست محیطی ایجاد کرده اند و این امر می تواند به شیوع بیماری های مشترک انسان و حیوان بینجامد.

وی افزود: وجود سگ های بلاصاحب در کرج معضلی است که باید با همکاری دستگاه های اجرایی نسبت به جمع آوری و ساماندهی آنها اقدام کرد. برخی با به راه انداختن پویش تغذیه و نگهداری سگ در سطح شهر و معابر به لحاظ بهداشتی و زیست محیطی مشکل ایجاد می کنند که این امر سبب شده شاهد هجوم سگ های ولگرد به سطح خیابان ها و معابر شهری کرج باشیم.

اعتصامی یکی از دیگر معضلات زیست محیطی و بهداشتی این کلانشهر را عدم رعایت اصول بهداشتی توسط واحدهای دامپزشکی خصوصی در سطح شهر برشمرد و افزود: امروزه به واسطه روی آوردن برخی شهروندان به نگهداری از حیوانات در منازل، شاهد افزایش تعداد واحدهای خدمات دامپزشکی در کرج هستیم که در تفکیک و معدوم سازی پسماندهای عفونی مشارکت ندارند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: تجمیع پسماندهای این واحدها با زباله های معمولی از جمله مخاطرات زیست محیطی است که باید برای جداسازی این نوع پسماندها چاره جویی کرد.

انتهای پیام/