هشدار به مالکان و بهره برداران تجهیزات تفریحی غیراستاندارد
هشدار به مالکان و بهره برداران تجهیزات تفریحی غیراستاندارد
مدیرکل استاندارد استان البرز ضمن هشدار به مالکان و بهره برداران تجهیزات تفریحی غیراستاندارد اعلام کرد که در صورت بروز سانحه کوچکترین اغماضی نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمد آیینی، مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: تعداد زیادی وسیله تفریحی نصب شده در پارک های تفریحی، مشمول استاندارد اجباری هستند که فهرست آن ها از طریق اداره کل استاندارد استان البرز یا سامانه نظارت بر تجهیزات تفریحی سازمان ملی استاندارد به نشانی www.isad.isiri.gov.ir  قابل استخراج است.

وی مطرح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس، نظارت این اداره کل بر تجهیزات تفریحی پارک ها و زمین های بازی تشدید خواهد شد. از شهروندان استان البرز به عنوان بازرسان افتخاری استاندارد این انتظار را داریم تا از طریق سامانه مردم دار ۱۵۱۷ تجهیزات تفریحی غیراستاندارد را به این اداره کل معرفی کنند.

دبیر شورای استاندارد استان البرز تصریح کرد: مالکان، بهره برداران و صاحبان وسایل تفریحی موظف هستند که تصویر مجوز و تاییدیه های معتبر وسایل خود از سازمان ملی استاندارد را در کنار این تجهیزات و در معرض دید عموم قرار دهند تا توسط شهروندان قابل مشاهده باشد.

آیینی متذکر شد: مسئولیت بروز هرگونه سانحه برای تجهیزات تفریحی غیراستاندارد با مالکان و بهره برداران این وسایل است و اداره کل استاندارد استان البرز در این خصوص و در دفاع از حقوق کودکان هیچ اغماضی نخواهد داشت و نسبت به معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

مدیرکل استاندارد استان البرز بیان کرد: در صورتی که وسیله تفریحی فاقد مجوز معتبر و تاییدیه های الزامی استاندارد باشد، شرکت های بیمه هیچ گونه مسئولیتی را نمی پذیرند و صاحب و بهره بردار وسیله تفریحی مسئول کلیه خسارت های احتمالی وارده است.

انتهای پیام/